Våra tjänster

VD assistent

Vill du vara med på vår spännande tillväxtresa? Sundbyberg är en snabbt växande stad, vilket innebär ett stort behov av fler lokaler för kommunalverksamhet. Lokalfastigheter i Sundbyberg AB ägs av Sundbybergs stad och har stadens uppdrag att förvalta 261 000 kvm, ansvara för en hållbar och effektiv lokalförsörjning och handha nyproduktion av verksamhetslokaler. Bolaget har idag 17 anställda och en omsättning på ca 155 mkr med kontor i Hallonbergens centrum.

Vi söker dig som har gedigen erfarenhet som VD assistent och är en person som drivs av att hantera administrativa uppgifter i stort som smått. Du är noggrann och har en utvecklad kommunikativ och stilistisk förmåga. Som VD assistent har du ett övergripande uppdrag att självständigt planera och administrera arbetet kring bolagets styrelse och ledningsgrupp samt vara en länk till resterande verksamhet. Du är även ett ovärderligt stöd till vår VD, som är din närmsta chef. Låter det intressant? Då kan det vara du som tillsammans med oss är med och utvecklar Sundbyberg in i framtiden!

  • Koordinera, planera, förbereda och framställa material inför styrelse- och ledningsmöten
  • Hantera mötesbokningar och annan relevant planering vid möten och konferenser
  • Föra protokoll och anteckningar från styrelsemöten, ledningsgruppsmöten och övriga interna möten
  • Ansvara för utskick, diarieföring och arkivering av styrelse-, bolags-, och ledningshandlingar
  • Ansvara för ledningens och övrigas internkommunikation på vårt intranät.
  • Samordna Lokalfastigheters externa kommunikation
  • Ansvara för vår dokumenthantering
  • Vara kontaktperson vad gäller kontorsservice och IT avdelningen samt ansvara för att rutiner koppade till dessa fungerar mot verksamheten
  • I övrigt ansvara för kvalitetsuppföljning av servicetjänster som IT, kommunikation, HR mm
  • Ansvara för de administrativa delarna i att introducera nya medarbetare, tillsammans med rekryterande chef.
  • Handha olika praktiska frågor gällande bolagets kontorslokaler.

Vem är det vi söker?

Som VD assistent har du en central roll i att hantera Lokalfastigheters administrativa åtaganden. Arbetet spänner över ett brett område med många kontaktytor inom bolaget, mellan bolagen i vår bolagskoncern och inom Sundbybergs stad.

Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning och gedigen erfarenhet av liknande administrativa roller i ett aktiebolag. För att lyckas ser vi att du är noggrann i ditt arbete och att du arbetar effektivt och självständigt med dina uppdrag och ansvarsområden. Att du har förmåga att prioritera och växla snabbt mellan olika typer av administrativa frågor och samtidigt kan hålla satta tidsramar med önskad kvalitet.

Det är meriterande om du har erfarenhet av fastighetsbranschen, av att arbeta med dokument- och diariesystem, samt att du har god förståelse för den demokratiska processen som finns inom den kommunala sektorn. Som VD assistent trivs du med att samarbeta och skapa delaktighet med andra och du är en viktig länk mellan ledningen och övriga verksamheten. Som person är du kreativ och initiativrik och ger gärna andra en hjälpande hand. Du gillar att få saker gjorda och blir lätt navet i verksamheten. Du behöver även ha goda kunskaper i Officepaketet, främst Word och Power Point.

Vi som arbetar på Lokalfastigheter har som ledord att vara affärsmässiga, kunniga och enkla att samarbeta med. Känner du igen dig i detta och vill vara med och bidra till vårt bolag och bygga Sundbyberg? Välkommen med din ansökan!

Kontakt

Välkommen att höra av dig med frågor gällande tjänsten eller din ansökan till; HR konsult Mari Friberg, 0737-29 99 09, mari.friberg@lokalfastigheter.se

Rekrytering sker löpande med tillträde omgående eller enlig överenskommelse så vänta inte med att skicka in din ansökan.


Webbyrå: Brandson AB i Stockholm