Våra tjänster

Lokalförvaltare

Beskrivning av arbetsplatsen

Polisområde Nordvästra Skåne söker en lokalförvaltare med ansvar för att driva lokalförvaltning, med placering i Helsingborg.

Ekonomiavdelningen ansvarar för Polismyndighetens finansiella styrning inklusive miljöledning, lokalförsörjning, service, inköpsverksamhet samt ekonomienheterna inom en polisregion eller en avdelning.

Enheten för lokalförsörjning ingår i Ekonomiavdelningen och ska säkerställa verksamhetsanpassade och kostnadseffektiva lokaler för Polismyndigheten. Enheten planerar och styr lokalbeståndet på kort och lång sikt genom hantering av uppsägningar, omförhandling och nytecknande av hyresavtal samt prioritering av större projekt och utvecklingsinsatser. Enheten genomför om-, till- och nybyggnationer, hanterar kravuppföljning av lokaler samt planerar och samordnar drift och underhåll i befintligt lokalbestånd. Enheten för löpande dialog med kärnverksamheten för att förstå dess behov ur ett lokalperspektiv.

Den regionala lokalförsörjningen är organiserad regionsvis genom följande indelning: Region Stockholm, Region Nord/Mitt, Region Öst/Bergslagen, Region Väst och Region Syd. Inom respektive region kommer lokalförvaltaren att ansvara för ett eget geografiskt område, i detta fall polisområde Nordvästra Skåne i region Syd. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp med 8 personer med placering i Helsingborg.

Arbetsuppgifter

Lokalförvaltarens huvudsakliga uppdrag är att ansvara för att förvalta, samordna och utveckla befintligt lokalbestånd inom polisområde i region Syd. Som lokalförvaltare agerar du kravställare gentemot hyresvärdar och leverantörer samt har en god dialog och bygger relationer i verksamheten.

Du leder mindre ombyggnationer och ansvarar för drift och underhåll. Ditt arbete innebär också att arbeta för att lagstiftning och arbetsmiljökrav uppfylls i lokalbeståndet, i samråd och med stöd från verksamheten. Resor ingår i arbetet, främst inom polisområdet men även inom regionen och nationellt.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • Relevant akademisk utbildning eller motsvarande kunskaper inhämtade på annat sätt
  • Arbetslivserfarenhet inom vad arbetsgivaren bedömer som relevant område
  • Erfarenhet av projektledning
  • Erfarenhet av lokalförsörjning och/eller fastighetsfrågor
  • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
  • Körkort, B

Det är meriterande om du har:

Erfarenhet av hantering av hyres- och serviceavtal
Erfarenhet av byggentreprenader
Kunskap om arbetsmiljö och säkerhetsfrågor
Erfarenhet av att arbeta inom statlig eller offentlig verksamhet

Personliga egenskaper:

Arbetsuppgifterna ställer krav på att du tycker om att ge en god service och driver självständigt arbetet framåt med fokus på att lösa problem. Du är en god kommunikatör och trivs med att samarbeta och har en solidarisk inställning till de beslut som fattas. Vidare är du strukturerad och noggrann. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner

Christina Danielsson, rekryterande chef, tel: 010-56 154 31

Facklig företrädare

Anna Owens, SACO, tfn 076-7674470; Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10; Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-56 770 92; Karna Tillheden, SEKO, tfn 010-561 66 27.

Övrig information

Anställningen:

Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader.
Arbetsort: Helsingborg
Funktion: Lokalförvaltare
Arbetstid: Flextid.
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

Ansökan

Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 25 februari 2019. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format.

Skicka din ansökan via e-post till jobb.na@polisen.se eller till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm.
Märk din ansökan med dnr A077.270/2019 i mailets ärendemening.

Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan via post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult marie-s.nilsson@polisen.se

Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering.

Polismyndigheten behandlar de uppgifter som du lämnar i samband med en rekryteringsprocess för att administrera ansökan och tillsätta den aktuella befattningen. Om du anställs kommer uppgifterna att behandlas vidare för personaladministrativa ändamål. Personuppgiftsbehandlingen är nödvändig för att Polismyndigheten ska kunna utföra sina uppgifter av allmänt intresse eller som ett led i myndighetsutövning.

Dina personuppgifter kommer bara att sparas så länge de behövs för ändamålen med behandlingen. Ansökningshandlingar betraktas dock som allmänna handlingar som ska tas om hand för arkivering enligt gällande arkivreglering. Handlingarna kan därför komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen och får gallras efter två år.

Du kan läsa mer på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering/

Varmt välkommen med din ansökan!

Polismyndigheten

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Vi ser fram emot din ansökan!


Webbyrå: Brandson AB i Stockholm