Våra tjänster

Förvaltare Bostad

Fastighetsförvaltning

Svenska Hus bedriver fastighetsverksamhet i Göteborg, Stockholm och Skåne. Vi förvärvar fastigheter med utvecklingspotential, utvecklar projekt och förvaltar på traditionellt sätt. Bolaget förvaltar ca 500 000 kvm med ett hyresvärde 2017 på ca 500 Mkr och fastighetsbeståndets marknadsvärde uppskattas till drygt 6 Mdr. Vi har regionkontor i samtliga tre regioner, huvudkontoret ligger i Göteborg och vi har totalt 51 anställda. Svenska Hus är en del av koncernen Gullringsbo Egendomar, som är Sveriges största icke börsnoterade eller institutionellt ägda bygg- och fastighetskoncern. Övriga bolag i gruppen är MVB, Forestry, Wangeskog Hyrcenter, Torslanda Entreprenad, Novi Real Estate och Munkbron Finans. Moderbolaget har sitt huvudkontor i Stockholm. Mer information finns på www.svenskahus.se

Svenska Hus söker Förvaltare bostad

Vill du arbeta i ett entreprenörslett fastighetsbolag med korta beslutsvägar?
Vill du ha ett helhetsansvar och bygga upp en långsiktig förvaltning för dina fastigheter?

Svenska Hus är ett kommersiellt fastighetsbolag som förvärvar fastigheter med utvecklingspotential, utvecklar nya projekt och förvaltar på traditionellt sätt med ett långsiktigt perspektiv. Till Stockholmskontoret vill man nu förstärka teamet med en självgående och affärsorienterad Förvaltare bostad. Befintligt bostadsbestånd uppgår till drygt 400 lägenheter med ytterligare omfattande nyproduktion i egen regi.

Tjänsten

Som Förvaltare bostad på Svenska Hus arbetar du självständigt i en bred och kundnära roll med ansvar för både den tekniska och ekonomiska förvaltningen i dina fastigheter. Ditt uppdrag är att utveckla fastigheternas värden och driftnetto samt att se till att ställda kvalitets- och miljömål uppfylls. Målsättningen är att utveckla och systematisera förvaltningen av dina fastigheter samt etablera en struktur för planerat underhåll. Det finns utrymme för att forma ditt uppdrag och sätta din prägel i underhållsarbetet. Du kommer att arbetsleda fastighetsskötare, reparatörer och entreprenörer. Detta innebär att du har ett helhetsansvar gentemot våra hyresgäster och ägare för att upprätthålla ekonomi och kundnytta.

I rollen ingår ett övergripande ansvar för tekniska installationer och dess funktion samt kundnöjdhet, meruthyrning, omförhandling av hyresavtal och investeringar för att upprätthålla fastigheternas skick i samband med hyresgästanpassningar.

Du rapporterar till regionchefen och ingår i ett litet team som präglas av personligt engagemang, samarbetsvilja och entreprenörskap. Du har ett nära samarbete med hyresadministratören och även med uthyrare lokaler.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Budget, prognos och uppföljning
  • Upprätta underhållsplaner och genomföra underhållsprojekt
  • Ledning och uppföljning av bolagets förvaltningsleverantörer
  • Initiera, leda samt upphandla tekniska utredningar och teknikprojekt
  • Vara beställare av hyresgästanpassningar, fastighetsunderhåll och energiprojekt
  • Ansvar för myndighetskrav inklusive brandsäkerhet
  • Driva hyresförhandlingar
  • Delta i relevanta nätverk för att bygga och stärka Svenska Hus varumärke

Erfarenhet och kompetens

Vi söker dig som har högskoleutbildning eller KY-utbildning med fastighetsinriktning och har några års erfarenhet av en liknande roll. Du har goda kunskaper inom fastighetsdrift och underhållsprojekt. Vidare är du van vid att hantera olika kontaktytor och trivs med att arbeta i en kundnära verksamhet.

Mot bakgrund av dina tidigare erfarenheter känner du dig trygg i att arbeta självständigt med teknisk planering och bedriva effektiv förvaltning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att beställa/leda ombyggnadsprojekt och driva hyresförhandlingar. Erfarenhet av bostadsförvaltning är starkt meriterande. För tjänsten krävs att du har körkort.

Personliga egenskaper

Då arbetet innebär omfattande kontakter med dina kollegor på kontoret samt med hyresgäster, samarbetspartners och myndigheter, krävs det att du har god samarbetsförmåga och en hög servicekänsla. Som person är du driven, affärsmässig och en lyhörd relationsbyggare. Du är van vid och trivs med, att arbeta i en omväxlande roll och att ta egna initiativ. Du är teknisk intresserad och har en förmåga att självständigt planera ditt arbete och fatta egna beslut. Stor vikt kommer att fästas vid personliga egenskaper.

Du erbjuds

Svenska Hus erbjuder en självständig och omväxlande tjänst, där du får utrymme att använda ditt tekniska intresse och forma ditt uppdrag. Personligt engagemang, entreprenörskap och affärsmässighet är våra ledord och genomsyrar verksamheten. Företagsklimatet kännetecknas av idérikedom, prestigelöshet och lyhördhet mot marknad och kund. För rätt person finns det stora möjligheter och varierande arbetsuppgifter.

För mer information och ansökan

I denna rekrytering samarbetar Svenska Hus med Real Competence. Du söker genom att gå in på www.realcompetence.se och klicka på ”Lediga Jobb”. Vi behandlar ansökningarna löpande så sök snarast, dock senast fredagen den 8 mars. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Aliki Anderberg: aliki.anderberg@realcompetence.se eller 070 577 29 93
Farnaz Mortazavi: farnaz.mortazavi@realcompetence.se eller 070 768 0742


Webbyrå: Brandson AB i Stockholm