Våra tjänster

Fastighetsförvaltare

Samhällsbyggnadsbolaget grundades av Ilija Batljan 2016. Affärsidén kommer från grundarens stora samhällsengagemang. Bolagets fokus är långsiktigt ägande av bostads- och samhällsfastigheter samt utvecklingsfastigheter.

Med hjälp av ett starkt kassaflöde och långa hyreskontrakt kan företaget fortsätta utvecklas och expandera. Tack vare vårt fokus på långsiktighet kan vi uppfylla vår ambition att bli Nordens största bolag för bostäder och samhällsfastigheter. Idag innehar bolaget ett fastighetsbestånd till ett värde av 27 miljarder.

SBB tilldelades pris som Årets fastighetsbolag vid Fastighetsgalan 2018. Läs mer om vår verksamhet på www.sbbnorden.se

Vi fortsätter växa och söker fastighetsförvaltare till Stockholm/Mälardalen – är det du?

Är du en erfaren fastighetsförvaltare som tycker om att arbeta med stort eget ansvar? Vill du som vi bidra till ett hållbart samhälle både ur ett socialt och miljömässigt perspektiv? Till vårt team i Stockholm söker vi nu en fastighetsförvaltare med ansvar för framför allt bostäder. Följ med oss på vår spännande resa!

Tjänsten

Samhällsbyggnadsbolaget (SBB) fortsätter sin kraftiga expansion och söker nu en engagerad och affärsdriven fastighetsförvaltare till Stockholm med ansvar för fastigheter i Nacka, Enskede, Skärholmen, Spånga, Flen, Nykvarn och Södertälje. Förutom bostäder finns bla kontor, vårdboenden och butiker i beståndet. I rollen har du totalansvar för tilldelat bestånd. Du tillhör Region Öst och vi erbjuder dig en bred och självständig roll som du får stora möjligheter att forma.

Ansvarsområden

  • Budget- och resultatansvar
  • Förbättra driftnettot genom utveckling och värdeskapande åtgärder i beståndet
  • Underhållsplanering och affärsplan
  • Arbeta aktivt med utveckling och värdedrivande åtgärder i ditt bestånd
  • Kravställare i ombyggnationer och lokalanpassningar
  • Hyresförhandlingar och avtalsskrivning för kommersiella fastigheter
  • Upphandling
  • Kontakt med hyresgäster

Du är även övergripande ansvarig för den tekniska förvaltningen och energifrågor. Här finns det stöd både i och utanför organisationen.

Placering är på vårt kontor i Stockholm City eller i Nyköping.

Vi erbjuder

Du kommer till ett nytt och växande bolag med ambitioner att skapa värde och nytta. Du får stort eget ansvar med frihet i rollen och du ges möjlighet att vara med och påverka arbetssätt tillsammans med erfarna kollegor. Vi är ett glatt gäng med öppen attityd!

Kvalifikationer och erfarenheter

  • Relevant utbildning inom fastighetsförvaltning
  • Minst fem års erfarenhet från bostadsförvaltning
  • Erfarenhet av budgetarbete och ekonomisk rapportering
  • Övergripande förståelse för tekniken i fastigheterna

Personliga egenskaper

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker nu dig som tycker om att leverera resultat och bidra till utveckling. Du är affärsmässig, social och serviceinriktad med förmåga att sätta gränser och ställa krav. För att trivas hos oss bör du vara flexibel gällande förändringar och ha förmåga att arbeta självständigt. SBB är ett entreprenöriellt bolag där varje medarbetare tar ansvar och bidrar med positiv energi och affärsmässighet.

Din ansökan

Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV och ett personligt brev så snart som möjligt, dock senast den 23 juni 2019. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sök tjänsten här: http://properpeople.se/aktuella-tjanster/

I denna rekrytering samarbetar vi med Proper People och har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Maria Mattsson på telefon 070-377 17 21 eller rekryteringskonsult Therese Malk på telefon 072-389 99 76. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.     


Webbyrå: Brandson AB i Stockholm