Våra tjänster

Bostadskonsulent

Järfällahus AB äger och förvaltar 5 560 lägenheter, 4 578 fordonsplatser och 465 kommersiella lokaler i Järfälla kommun – från Barkarby i söder till Kallhäll i norr. Inget bostadsområde är det andra likt. Därför kan vi erbjuda olika typer av boende. Lägenhet eller radhus med egen täppa. Äldre, charmiga områden eller moderna med ljusa, spännande planlösningar. Det enda våra bostäder har gemensamt är att alla är hyresrätter.

På Järfällahus strävar vi efter att jobba i linje med våra värdeord Engagerad, Professionell och Omtänksam i vårt uppdrag som allmännyttig bostadsförvaltare och utvecklare. Att möta kundernas behov på ett så bra sätt som möjligt är sedan flera år tillbaka ett viktigt fokusområde i organisationen.Järfällahus AB är ett bostadsbolag i stark utveckling och med stor framtidstro. Bolaget går nu in i en spännande fas med både nybyggnationer och stora moderniseringsprojekt. Därför söker vi nu en bostadskonsulent!

Tjänsten:

Som Bostadskonsulent ingår du i teamet för Uthyrning och Bostadskonsulenter som idag består av två bostadsuthyrare, en uthyrare av kommersiella lokaler samt två bostadskonsulenter. Tjänsten innebär att du aktivt arbetar med bosociala frågor som innefattar störningar, utredning av oriktiga hyresförhållanden samt sena betalare. Du kommer vara involverad i Järfällahus trygghetsarbete i vår satsning på trygghetsskapanade åtgärder och aktiviteter i våra bostadsområden. Vi sitter i trevliga lokaler på Drabantvägen i Jakobsbergs centrum, nära både kommunikation och våra egna fastigheter.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Utredning oriktiga hyresförhållanden
  • Hantering av störningsärenden/grannosämja (kontakt och medling)
  • Vanvårdsärenden
  • Avhysningar av hyresgäster
  • Administrera varningsbrev och uppsägning vid behov enligt regelverket
  • Delta som företagets representant i ärenden i Hyresnämnden/Tingsrätten
  • Samarbete med Järfälla Kommun samt med övriga delar av Järfällahus för att säkerställa social hållbarhet
  • Trygghetsskapande åtgärder
  • Administrera sena betalare

Kvalifikationer:

För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har minst två års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, allra helst från fastighetsbranschen. Du har goda kunskaper inom hyresjuridik och du uttrycker dig väl i svenska och engelska, både i tal och i skrift. Kunskaper i våra fastighetssystem Momentum och Ciceron är meriterande men inte ett krav. Då kontakt med olika myndigheter ofta förekommer ser vi gärna att erfarenhet av tidigare samarbete finns. För tjänsten krävs att du har körkort och du får gärna ha tillgång till egen bil.

Personliga egenskaper:

Som person behöver du vara självgående och initiativtagande. Du har lätt för att kommunicera, medla i samtal och hantera tuffa situationer som kan uppstå i det dagliga arbetet. Du är orädd, kan sätta gränser och är trygg i dig själv men har samtidigt ett ödmjukt bemötande. Du drivs av att arbeta på ett lösningsorienterat sätt där utredningar är en stor del av arbetet. Du är lyhörd och har lätt för att samarbeta med andra, både internt och externt. Att ta stort ansvar, fatta egna beslut och arbeta strukturerat är en självklarhet för dig. På toppen av detta ser vi gärna att du likt oss vill bidra med humor och glädje till teamet.

Är du den vi söker?

Känner du dig träffad? Då hoppas vi att du vill vara med på vår resa att utveckla verksamheten i linje med våra värdeord, där vi också tycker det är viktigt att ha roligt på jobbet. Du blir en del av en spännande organisation med trevliga och kompetenta kollegor. Vi erbjuder flextid, saldotid samt flera andra förmåner. I vår rekrytering värdesätter vi högt de personliga egenskaperna.

Skicka in din ansökan genom att klicka Ansök.

Rekrytering sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Kontakt:

  • Agneta Lundström, Ansvarig chef, agneta.lundstrom@jarfallahus.se

Webbyrå: Brandson AB i Stockholm