Våra tjänster

Vik enhetschef

Vik enhetschef Bocenter

Som vikarierande enhetschef för Bocenter leder, driver och utvecklar du arbetet med att ge förstklassig kundservice till Telge Bostäder och Telge Hovsjös hyresgäster.

Vik. enhetschef Telge Bostäder och Telge Hovsjö

Som enhetschef för Bocenter får du ett socialt jobb med varierande arbetsuppgifter där ingen vecka är den andra lik. Vi erbjuder dig utmanande arbetsuppgifter, chans att vidareutveckla din förmåga som ledare och gedigen introduktion.

Hos Bocenter finns våra funktioner felanmälan, uthyrning och receptionen. Vi tar emot ärenden, handlägger uthyrningar och har kundmöten. I ditt jobb som enhetschef ansvarar du för att leda, driva, utveckla och följa upp arbetet på avdelningen. Du kommer att ha budgetansvar och personalansvar för cirka 18 heltidsanställda. I dina arbetsuppgifter ingår att hålla i avdelningsmöten och avstämningar, ha utvecklings- och lönesamtal. Du får ett socialt jobb med många kontakter – Bocenter samarbetar brett med andra enheter inom bolaget.

Tjänsten är ett föräldravikariat till och med 31 december 2018. För rätt person finns bra möjligheter att knyta kontakter och utvecklas inom koncernen.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är serviceinriktad med goda ledaregenskaper. Du trivs med att arbeta strukturerat och har bra planeringsförmåga. I en verksamhet som är öppen mot kunderna hela dagen kan mycket hända. Därför tror vi att du är flexibel som person. Du är bra på att hantera kunder i svåra situationer, värdesätter samarbete och har lätt att knyta kontakter. Telges kärnvärden – enkel, öppen, personlig och modig – genomsyrar hela vår verksamhet och känns naturliga för dig.

Krav

  • Högskoleutbildning.
  • Arbetslivserfarenhet från en ledande roll.
  • Erfarenhet av personal- och budgetansvar, arbete med målstyrning och kontinuerlig uppföljning.
  • Kunskaper i arbetsmiljö och miljö, hyresjuridik och ekonomi.
  • Bra kunskaper i svenska och engelska samt i Office-paketet.
  • B-körkort.

Meriter

  • Ledarskapsutbildning.
  • Erfarenhet från att jobba inom eller leda bostadsuthyrning, kundservice eller receptionsjobb.
  • Affärsmässig.
  • Erfarenhet av Vitec Fastighetssystem, Mercur ekonomisystem.

Jobba hos Telge

Vi uppmuntrar våra medarbetare att utvecklas genom tjänster som erbjuder variation i arbetsuppgifterna och ett stort mått av frihet under ansvar. På Telge finns goda karriärmöjligheter och en kultur som ger dig möjlighet att påverka på allvar. Det är viktigt att alla som arbetar här mår bra och därför erbjuder vi även friskvårdsbidrag. Vi är en organisation som strävar efter mångfald och jämlikhet.

Kontakt

Vill du veta mer om tjänsten kontakta Lisbeth Näsdal, 08-550 220 36. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Marina Brunsärn, HR-specialist, 08-550 231 20. Fackliga kontaktpersoner är Sanne-Liv Olsen för Vision och Sara Sundvik Runne för SACO. Du når båda på 08‑550 220 00.

Vi har redan gjort vårt medieval och vill inte bli kontaktade av andra säljbolag.

Sista ansökningsdag

Vi arbetar löpande med rekryteringen till den här tjänsten och den kan komma att tillsättas tidigare. Därför vill vi ha din ansökan så snart som möjligt, men senast den 12 oktober 2017.

Telge Bostäder är mer än tak, golv och väggar – vi bygger och utvecklar socialt hållbara bostadsområden för framtiden. Tillsammans med vårt systerbolag Telge Hovsjö bildar vi en av Sveriges tio största allmännyttor. I vårt bostadsbestånd finns alltifrån moderna nybyggen och miljonprogram och till studentbostäder och radhus. Vi som jobbar här brinner alla för att ta hand om de viktigaste vi har – våra hyresgäster.

Telge består av moderbolaget Telge AB samt ett antal dotterbolag och ägs av Södertälje kommun. Uppdraget är att ge Södertäljeborna bra tjänster och att bidra till ett attraktivt Södertälje. Koncernen har 700 medarbetare och en omsättning på 6 000 Mkr. Vi erbjuder tjänster och service inom bostäder, bygg, el, lokaler, hamn, värme, vatten, kommunikation, science center samt arbetsförmedling och bemanning.


Webbyrå: Brandson AB i Stockholm