Våra tjänster

Teknisk Förvaltare

Teknisk Förvaltare till Solna Centrum

Tjänsten

Som Teknisk Förvaltare ansvarar du bl.a. för att den outsourcade tekniska driften av anläggningen sköts på bästa sätt och efter avtal. Du koordinerar och samordnar alla externa leverantörers arbete för att centrumet som driftsenhet ska fungera optimalt och ge hyresgästerna goda förutsättningar att driva sina kommersiella intressen. Arbetet är omväxlande och du arbetar både med dagliga uppgifter samt medverkar i mer långsiktiga projekt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Medverka till att sätta budget gällande OPEX och CAPEX samt därefter ansvara för att budgeten efterlevs.
• Supportfunktion till Centrumchefen i tekniska frågor
• Daglig översikt av fastigheten, invändig och utvändig
• Uppföljning, kontroll och besiktning av drift- och underhållsinvesteringar samt den dagliga driften
• Delta i avtalsupphandlingar för tekniska tjänster och löpande underhåll
• Genomföra leverantörsutvärderingar och aktivt arbeta med kostnadseffektivisering
• Aktivt delta i vårt engagemang beträffande sustainability/energioptimeringsarbete.

Person

För att trivas i tjänsten som teknisk förvaltare bör du vara analytisk, utåtriktad, strukturerad, social, administrativ och ha ett öga för detaljer. Du är kommunikativ, lyhörd samt flexibel. Du presterar bra under hög arbetsbelastning och har ett stort engagemang.

Önskad kompetens

Kvalifikationer

  •  2-5 års erfarenhet av liknande roll
  • God teknisk kompetens inom fastighetssidan
  • God förståelse för hur komplexa anläggningar är uppbyggda
  • Vana vid att fungera som kravställare och att arbeta enligt uppsatta avtal
  • Du besitter ledaregenskaper och har god förhandlingsvana
  • Du är strukturerad, målinriktad och är administrativt lagd.
  • Vana vid att fungera som kravställare och att arbeta enligt uppsatta avtal
  • Högskoleutbildad ingenjör på universitet/högskola eller motsvarande
  • Goda kunskaper i engelska är meriterande
  • Erfarenhet från större fastighetsutvecklingsprojekt är mycket meriterande

 

Created in 1968, Unibail-Rodamco SE is Europe’s largest listed commercial property company, with a presence in 12 EU countries, and a portfolio of assets valued at €37.8 billion as of December 31, 2015. As an integrated operator, investor and developer, the Group aims to cover the whole of the real estate value creation chain. With the support of its 1,995 professionals, Unibail-Rodamco applies those skills to highly specialised market segments such as large shopping centres in major European cities and large offices and convention & exhibition centres in the Paris region.

The Group distinguishes itself through its focus on the highest architectural, city planning and environmental standards. Its long term approach and sustainable vision focuses on the development or redevelopment of outstanding places to shop, work and relax. Its commitment to environmental, economic and social sustainability has been recognised by inclusion in the DJSI (World and Europe), FTSE4Good and STOXX Global ESG Leaders indexes.

The Group is a member of the CAC 40, AEX 25 and EuroSTOXX 50 indices. It benefits from an A rating from Standard & Poor’s and Fitch Ratings.

 

I den här rekryteringen samarbetar vi med Newsec Competence. Urval och intervjuer sker löpande, ansök så snart du kan genom att gå in på länken eller maila till Alexandra.davis@newsec.se. För frågor ang. tjänsten, vänligen kontakta rekryteringskonsult Alexandra Davis: 070-8196845.

 


Webbyrå: Brandson AB i Stockholm