Våra tjänster

Projektledare

Ängelholmshem är ett allmännyttigt bostadsbolag som äger och förvaltar över     3 000 lägenheter. Ängelholmshems helägda dotterbolag Ängelholmslokaler äger och förvaltar offentliga fastigheter åt Ängelholms kommun. Vi är idag 75 medarbetare som arbetar efter våra värdeord öppenhet, omtanke och handlingskraft.

Ängelholmshemskoncernen utökar sin byggavdelning och söker en projektledare inom nyproduktion och ombyggnation.

Vad vi kan erbjuda dig?

Ängelholmshem och Ängelholmslokaler planerar att uppföra bostadsområden, skolor, förskolor m.m. för ca 1, 5 miljarder fram till 2021 och vi utökar därför vår koncerngemensamma byggavdelning och söker nu en projektledare som vill ha en bred variation av byggprojekt med olika grad av komplexitet, karaktär och storlek inom nyproduktion och ombyggnation. Vi har som mål att alla medarbetare ska ha en bra balans mellan fritid och arbete, det tror vi håller i längden!

Arbetsuppgifter

Som projektledare ska du leda byggprojekt från förstudie och projektering till slutbesiktning och överlämning till förvaltningen. Du leder projekten självständigt men samarbetar nära våra övriga avdelningar. I tjänsten ingår också att upphandla enligt LOU (Lag om offentlig upphandling).
I rollen som projektledare förekommer både nyproduktion och ombyggnation.

Kvalifikationer

Vi söker en ny medarbetare med eftergymnasial byggteknisk bakgrund samt erfarenhet av projektledning från bygg- eller fastighetsbranschen. Du ska ha god förståelse för entreprenadjuridik samt kunskap inom upphandling (LOU). Det är meriterande om du har erfarenhet av tidiga skeden i byggprocessen som förstudie, program- och systemprojektering samt förfrågningsunderlag.

Flytande svenska i tal och skrift samt bra kunskaper i engelska är ett krav.
B-körkort och tillgång till egen bil är ett krav.

Vem är du?

För att trivas och lyckas i rollen har du en social framtoning där du uppskattar samarbete med andra. Du är rak och tydlig i din kommunikation, affärsmässig och beslutsam. Du är handlingskraftig, delar med dig av dina kunskaper på ett prestigelöst sätt och tar ansvar för dina uppgifter.

Du har en god administrativ förmåga där du kan planera och strukturera din vardag och dina projekt.
Du är flexibel och positiv som person och kan hantera flera olika processer samtidigt.

Är du intresserad av tjänsten?

I denna rekrytering samarbetar vi med Badenoch & Clark by Adecco Group. För frågor kring tjänst eller process är ni välkomna att kontakta rekryteringskonsult Charlotta Rydström; charlotta.rydstrom@badenochandclark.se, 042-37 33 38.

Du söker tjänsten via www.badenochandclark.se då vi tyvärr inte kan administrera några ansökningar via epost. Som en del i en kvalitetssäkrad process kommer du eventuellt att få utföra personlighetstester och videointervjuer. Din ansökan vill vi ha senast den 7 maj 2017. Urval sker löpande under rekryteringsprocessen och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Välkommen med din ansökan!


Webbyrå: Brandson AB i Stockholm