Våra tjänster

Lokalförvaltare, Boden

Ref: 3.3.1-2017-116555

Vi söker lokalförvaltare till lokalförvaltningsenheten med stationeringsort Boden. Tycker du om att arbeta med fastigheter? Vill du vara med att bygga en ny enhet där vi tillsammans skapar de bästa fysiska ramarna för verksamheten? Hos oss får du arbeta med att optimera vårt lokalbestånd i en föränderlig omvärld. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där ständiga förbättringar och mötet med människor står i fokus.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som ansvarig lokalförvaltare i din region kommer du att stödja fastighetsansvarig i det strategiska arbetet inom tilldelat förvaltningsområde. Det innebär ansvar för att beslutade strategiska beslut genomförs, ansvar för förvaltning av hyresavtal och avtalstolkningar, ansvar för planering av underhåll, arbetsledning av lokalhandläggare, analys och utvärdering av nyckeltal för att optimera resursutnyttjandet inom området lokaler. Hela tiden med beaktande av kärnverksamhetens behov.

Du kommer att stödja fastighetansvarig med kompetens i förvaltningsfrågor mot verksamheten, fastighetsägare, myndigheter och internt inom avdelningen för verksamhetsstöd. Arbeta operativt med genomförandet av strategiskt fattade beslut rörande lokalförsörjning, initiera beslutade lokalsökningar alternativt avvecklingar i enlighet med gällande förvaltningsstrategi. Du kommer att arbeta med enhetens processer tillsammans med övriga lokalförvaltare och lokalhandläggare.

Budgetering och prioritering av underhållsaktiviteter, nyckeltalsanalyser och rapporter till fastighetsansvarig kommer att ligga under ditt ansvarsområde samt budgetering och uppföljning av förvaltningsområdets ekonomi. Du kommer att driva utveckling inom lokaleffektivitet. Du har budgetansvar för lokalkostnader (hyra, drift m m) i din region.

Du kommer att kontinuerligt att medverka i ett förbättringsarbete när det gäller metod och arbetssätt. Du säkerställer att upprättade standarder följs och är drivande mot resultat och måluppfyllelse. Du kommer att besöka de olika kontoren i din region med regelbundenhet.

Personliga kompetenser

Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet effektivt samt kommunicerar på ett tydligt sätt. Du säkerställer att budskap når fram och att förväntningarna är klara för alla berörda parter. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du ser möjligheterna i förändringar.

Krav

  • Akademisk utbildning med inriktning mot byggnadsteknik eller fastighetsförvaltning kombinerat med fastighetsekonomi eller annan utbildning i kombination med för rollen relevant erfarenhet.
  • B-körkort
  • Goda kunskaper i Office-paketet
  • God kommunikativ förmåga och kan uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska

Meriter

  • Erfarenhet av att arbeta i en fastighetsförvaltande organisation
  • Erfarenhet av att arbeta i en rådgivande organisation inom förvaltning och fastighet.
  • Erfarenhet inom bygg-, installations- eller fastighetsteknik.
  • Kunskap om fastighetsekonomi
  • Kunskap om hyresjuridik, entreprenadjuridik och LoU.
  • Goda kunskaper i system för fastighetsförvaltning samt projektverktyg
  • Erfarenhet av arbetsledning

Upplysningar

Anställningsform: tillsvidareanställning med sex månaders provanställning
Arbetstider: kontorsarbetstider, i tjänsten förekommer regelbundna resor nationellt
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Placering: Boden
Tillträde: enligt överenskommelse

Vill du veta mer

Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att mejla oss på
rekrytering@migrationsverket.se
Vill du veta mer om den aktuella rollen och enheten finns kontaktuppgifter till ansvarig enhetschef eller fastighetsansvarig.

Ansökan

Välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 15 november 2017. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.

OBS! När du registrerar din ansökan kommer du att få svara på ett antal frågor. Fyll i frågorna så utförligt du kan eftersom ansökningar med uteblivna eller ofullständiga svar inte beaktas i lika stor utsträckning som ansökningar med utförliga svar. Som en del i rekryteringsprocessen kan vi komma att använda arbetspsykologiska tester och/eller arbetsprover.

Migrationsverket finns för människor som söker skydd i Sverige och för dem som vill arbeta, studera eller bo här. Detta gör vi inom asylrättens och den reglerade invandringens gränser. Vi tar emot ansökningar, prövar dem och fattar beslut om vilka som har rätt att komma hit eller stanna här, och vilka som måste lämna landet. I vårt arbete vägleds vi av våra värdeord mod, empati och tydlighet.

Kontaktpersoner

Jan Karlsson
Enhetschef
010-203 62 20

Magda- Lena Jivebäck
Fastighetsansvarig
010-485 93 60


Webbyrå: Brandson AB i Stockholm