Våra tjänster

IT-samordnare, fokus på ekonomisystem

Driven IT-samordnare med fokus på ekonomisystem

Välkommen till en värd full av möjligheter. Hos oss har du alla möjligheter att göra skillnad.

Specialfastigheter är ett av Sveriges ledande fastighetsbolag. Vi är ett statligt ägt bolag som äger, förvaltar och utvecklar unika fastigheter som kännetecknas av säkerhet i framkant. Vår affärsmässiga och framåtriktade företagskultur bygger på säkerhet, närhet, långsiktighet och samverkan.

Vi värdesätter våra medarbetares kompetens och hos oss erbjuds du varierande arbetsuppgifter, spännande utmaningar och ständig utveckling. Gemenskap och engagemang är det som hela tiden för oss framåt.

Vår organisation bygger på tre affärsområden – Kriminalvård, Försvar & rättsväsende samt Institutionsvård & övriga specialverksamheter. Fastighetsinnehavet har en lokalyta på drygt 1,1 miljoner kvadratmeter med ett marknadsvärde som uppgår till cirka 23 miljarder kronor. Vi är 130 medarbetare och huvudkontoret är delat mellan Linköping och Stockholm. Utöver det har vi kontor i Lund, Göteborg, Örebro och Sundsvall.

Arbetsuppgifter

Din främsta uppgift är att i ett tidigt skede vara lyhörd för enheternas olika behov gällande IT-samordning. Du rapporterar till vår IT-chef och agerar som projektledare där du bistår våra systemförvaltare med att genomföra aktiviteter, ändringar och utveckling enligt beslutad förvaltningsplan. Som IT-samordnare ansvarar du för att driva kravställning på systemlösningar och förändringsbehov gentemot leverantörer. Du samordnar även tester, produktionssättning, ansvarar för uppföljning av leveranser, kostnader och drifts- och supportärenden. Arbetet inkluderar att skapa en samförståelse mellan IT och verksamheten genom en aktiv dialog med respektive enhet och att vara aktiv i val av systemlösningar och leverantörer. Tjänsten innefattar att du säkerställer och förvaltar systemdokumentation och genomför förvaltningsmöten med leverantörer där du genom framåtdrivande dialog med dessa styr utvecklingen utifrån gällande ramavtal och Specialfastigheters utvecklingsbehov. Tjänsten som IT-samordnare ger dig stora möjligheter att påverka verksamhetsutvecklingen.

Kvalifikationer

Vi söker dig med högskoleutbildning med IT-inriktning och med minst 2-3 års erfarenhet inom IT-samordning alternativt projektledning. Du behärskar svenska i tal och skrift. Meriterande är god förståelse för hur en ekonomiavdelning arbetar och vilket systemstöd de har behov av då fokus kommer att vara Specialfastigheters IT-stöd inom ekonomi. Du har mycket god förmåga att kommunicera och samverka och att hålla en bra dialog med systemförvaltare och IT-leverantörer. Som person är du positiv, öppen, social och en klippa på att koordinera. Du är en van kravställare, är analytisk, metodisk och har en god förståelse för IT med en ambition att ständigt vidareutvecklas.

Placering

Din geografiska placering är Specialfastigheters kontor i Linköping där du kommer arbeta tillsammans med fyra kollegor på IT-enheten. Då verksamhetens fastighetsbestånd är rikstäckande innebär tjänsten vissa resor.

Tillträde

Enligt överenskommelse.

Fackliga företrädare

Akademikerföreningen, Marie Ahlström, tel. 010-788 62 30
Ledarna, Lena Brundin, tel. 010-788 63 30
Unionen, Torbjörn Sjöberg, tel. 010-788 63 20
SEKO, Roger Törngren, tel. 010-788 62 78

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är 20 september.

I och med att våra hyresgäster bedriver säkerhetsklassad verksamhet och med hänsyn till våra egna höga krav på säkerhet så kommer en särskild säkerhetsbedömning enligt Säkerhetsskyddslagen (1996:627) §11 att utföras.

Vi undanber oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering.

Kontaktpersoner

Carin Höglund-Kennberg
HR-generalist
010-788 63 63
carin.hoglund-kennberg@specialfastigheter.se

Masoomeh Antonsson
IT-chef
010-788 62 32
masse.antonsson@specialfastigheter.se


Webbyrå: Brandson AB i Stockholm