Våra tjänster

Hyresadministratör

Företaget
Locum förvaltar två miljoner kvadratmeter vårdfastigheter åt vår ägare Stockholms läns landsting. Bland hyresgästerna dominerar sjukvården i länet. Vår vision är att vara en av Sveriges bästa fastighetsförvaltare 2020.

På uppdrag av Stockholms läns landsting genomför vi en av de största satsningarna någonsin på sjukhusfastigheterna inom länet. Ny-, om- och tillbyggnader på bland annat Södersjukhuset, Södertälje sjukhus, Karolinska universitetssjukhuset i Huddinge, S:t Görans sjukhus och Danderyds sjukhus ska färdigställas under de närmaste åren. Utöver det driver vi ca 800 byggprojekt årligen inom vårt ordinarie förvaltningsuppdrag.

Vi säkerställer trygga fastigheter och möjliggör en säker sjukvård till nytta och glädje för nuvarande och framtida generationer stockholmare.

Vi tycker att det vi gör är viktigt på riktigt. Nu behöver vi fler kollegor som delar våra värderingar och som vill bidra till det viktiga samhällsuppdraget vi har.

Locums ledord är lyhördhet, ansvarstagande, tydlighet, handlingskraft. Läs mer om oss på www.locum.se

Arbetsuppgifter och tjänsten
Level Recruitment hjälper nu vår uppdragsgivare Locum att rekrytera en hyresadministratör. Tjänsten är placerad på ekonomiavdelningen där du kommer att vara en del av ett team bestående av 11 personer som arbetar med ekonomi och hyresadministration. Ni kommer att vara två personer som arbetar med hyresadministration i gruppen.

Som hyresadministratör ansvarar du för Landstingsfastigheter Stockholms (LFS) hyresavisering. LFS är en del av Stockholms läns landsting och ansvarar för alla Landstingets vårdfastigheter som Locum har förvaltaruppdrag över. Arbetet innebär många kontakter med både uthyrare och förvaltare gällande diverse frågor som rör Locums hyresgäster. Arbetet kan även komma att innebära att hjälpa kund- och leverantörsreskontran med dagliga arbetsuppgifter.

Tjänsten innebär att självständigt kunna driva arbetet med hyresadministration och vara delaktig i att utveckla arbetssätt och rutiner.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Hyresavisering
• Arkivering av hyresavtal
• Granska och registrera hyresavtal
• Reskontraavstämning
• Registrering av betalningar
• Påminnelsehantering
• Index
• Löpande kontakt och support internt och till våra hyresgäster
• Vanligt förekommande arbetsuppgifter på en kund- och leverantörsreskontra

Tjänsten är placerad på Locums huvudkontor på Söder. Du kommer att rapportera till ekonomichefen. Hyresadministrationen görs i fastighetssystemet Landlord och ekonomisystemen som används är Agresso och Navision.

Erfarenhet, utbildning och person
Till den här tjänsten söker vi dig med gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi, och några års erfarenhet av hyresadministration. Då tjänsten är placerad på ekonomiavdelningen ser vi gärna att även hyresadministratören kan hoppa in och hjälpa till med enklare arbetsuppgifter kopplat till ekonomi och redovisning. Det är därför en fördel om du har erfarenhet av ekonomiarbete och tycker att även den delen är rolig. Vi hoppas komma i kontakt med dig som trivs i din roll och känner dig trygg men vill gärna fortsätta att utvecklas vidare.

För att vara rätt kandidat till tjänsten bör du ha erfarenhet av att arbeta i ett hyressystem eller fastighetssystem, så som till exempel Landlord, och vara van att använda Excel i arbetet. Har du erfarenhet av Agresso eller Navision ser vi det som meriterande.

För att komma till din rätt i denna tjänst bör du ha en god förmåga att samarbeta och skapa goda relationer omkring dig. Du är självgående, arbetar strukturerat och har en flexibel inställning till ditt arbete och din arbetsdag.

Låter det intressant? Kontakta oss!

Kontaktperson:
Åsa Nygårds
08-120 50 424


Webbyrå: Brandson AB i Stockholm