Våra tjänster

Hyresadministratör

DRÖMJOBB TILL DIG MED KUNSKAPER INOM HYRESADMINISTRATION

Om företaget

Är du en erfaren hyresadministratör på jakt efter nya utmaningar? Då kan du vara den vi söker!

Nu söker vi en hyresadministratör till vår kunds ekonomiavdelning. Vår kund är ett av de största bolagen i branschen och genomgår nu en spännande förändringsresa som gör att de behöver förstärka sitt team med ytterligare en medarbetare. Tjänsten är en konsultanställning på heltid och placerad i Göteborg. Vill du, så kan det på sikt bli en anställning, i annat fall går det bra att arbeta som underkonsult.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer bland annat arbeta med;

– Kontraktshantering, kvalitetskontroll av avtal samt underhåll av grunddata
– Hyresavisering, kundfakturering och kredithantering
– Inbetalningshantering
– Hantering kravrutin (påminnelse, räntedebitering och inkasso)
– Hantering & avstämning av hyres- och kundreskontra samt därtill hörande
kontoavstämningar
– Deltagande i budget-, prognos och bokslut
– Ekonomisk rapportering internt
– Systemförvaltning, Fastnet
– Övrigt ekonomiarbete
– En resurs i teamet när det gäller ekonomi- och redovisningsfrågor samt ersättare för
andra inom funktionen vid frånvaro etc.

Din profil

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi, system, juridik eller motsvarande. Det är ett krav att du har goda kunskaper inom hyresadministration och hyresjuridik. Vi ser även att du har goda kunskaper i Excel samt erfarenhet av Fastnet. Du besitter även goda kunskaper engelska, både i tal och skrift.

God förståelse för redovisning och frågor rörande fastighetsmoms samt erfarenhet i systemen är meriterande.

För att trivas och lyckas i rollen måste du vara självständig, utåtriktad och noggrann samt trivas med att samarbeta i team för att tillsammans leverera högsta kvalitet till kunden. Du har också en god förmåga att samarbeta och kommunicera med såväl medarbetare som hyresgäster och kund.

Är du den vi söker? Ansök redan idag då urval görs löpande.

Start: Omgående, enligt överenskommelse.
Område: Göteborg
Omfattning: Heltid

Välkommen med din ansökan!

Om Newsec Competence

Newsec Competence erbjuder kompetensförsörjning till fastighetsrelaterade företag på den svenska marknaden. Vår vision är att vara fastighetsbranschens mest kvalitetsmedvetna, lyhörda och framtidsorienterade leverantör av kompetensförsörjning med en hög personlig service.

Övrig information

Har du frågor gällande tjänsten? Vänligen kontakta Sanna Hagelin på 0708196833 alternatvit sanna.hagelin@newsec.se


Webbyrå: Brandson AB i Stockholm