Våra tjänster

Fastighetschef

Rikshem söker Fastighetschef till Västerås

Rikshem ägs av Fjärde AP-fonden och AMF och är ett av Sveriges största och mest expansiva privata fastighetsbolag. Vi erbjuder bostäder och samhällsfastigheter på utvalda orter från norra till södra Sverige. På Rikshem arbetar vi utifrån värdeorden pålitlighet, utveckling och långsiktighet. Som arbetsgivare kännetecknas vi av en dynamisk miljö och korta beslutsvägar. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling för dig som har drivkraft och engagemang. Läs mer på Rikshem.se

Rikshem har på kort tid vuxit till att bli ett av Sveriges största privata fastighetsbolag. Till vårt fastighetsbestånd i Västerås söker vi nu en Fastighetschef som vill utveckla vårt fastighetsbestånd. Vi befinner oss i en stark tillväxtfas och tar nu nästa steg i vår utveckling med fokus på ökad hållbarhet, digitalisering och långsiktig kundnöjdhet. Vi erbjuder nu möjligheten att vara med och växa på ett av Sveriges mest spännande och expansiva fastighetsbolag.

Din roll
Som Fastighetschef har du affärsansvar för Rikshems hela fastighetsbestånd i Västerås och ingår i ledningsgruppen för Region Mälardalen. Du har totalansvar för fastighetsbeståndets verksamhetsplan och driftnetto samt för att ta fram projektutvecklingsmöjligheter. Du leder ett kompetent team på sju medarbetare bestående av förvaltare, fastighetstekniker och uthyrare och coachar dem i förvaltningen av fastigheterna. Med stort engagemang förväntas du och ditt team vara med att bidra till att uppnå regionens utveckling och resultat. Vidare arbetar du aktivt med utveckling av fastighetsportföljen och förutsätts bedriva ditt arbete med ett nytänkande anslag.

Du välkomnas till vårt kontor i Västerås och rapporterar till Regionchef Mälardalen.

Vem är du?
Vi ser gärna att du har en högskole- eller universitetsutbildning inom företagsekonomi eller motsvarande med inriktning mot fastighetsförvaltning. Du har flerårig arbetslivserfarenhet inom fastighetsbranschen och en dokumenterad ledarerfarenhet. Vi tror att du arbetar i en liknande roll idag eller har några års erfarenhet av förvaltning och vill ta nästa steg i din utveckling. Du är en trygg förhandlare och har goda kunskaper inom hyres- och entreprenadjuridik. B-körkort är ett krav. Som person är du driven, orädd, självgående och har en stor passion för människor och fastigheter. Du trivs med att arbeta såväl självständigt som i team samt tycker det är givande att leda, motivera och utveckla dina medarbetare. Vidare har du intresse och förståelse för kundens behov och ett utpräglat sinne för service och affärsmannaskap. Du är förändringsbenägen och trivs i ett dynamiskt arbetsklimat.

Varför Rikshem?
På Rikshem arbetar vi utifrån värdeorden pålitlighet, utveckling och långsiktighet. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling för dig som har drivkraft och engagemang. Detta bidrar till att vi i undersökningar röstas fram till en av de mest attraktiva arbetsgivarna i fastighetsbranschen.
Vill du bli en av oss? Ansök redan idag – det är enkelt!
Vill du vara med på en spännande resa tillsammans med oss? Ansök via denna länk senast den 22 oktober, 2017. I din ansökan ber vi dig inkludera CV samt personligt brev. Om du inte har ditt CV och personliga brev tillgängligt just nu kan du även registrera en ansökan via mobilen med din LinkedInprofil. Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Hanna Liedberg på 0702 – 92 81 67. Rikshem strävar efter ökad mångfald och därför söker vi dig som kan bidra med nya perspektiv, värdesätter olikheter och förstår hur dessa påverkar dig själv och andra. Välkommen med din ansökan!


Webbyrå: Brandson AB i Stockholm