Våra tjänster

Ekonomiansvarig/ Redovisningsansvarig

Om Property Partner Nordic AB

Property Partner erbjuder konsult- och servicetjänster av hög kvalitet inom fastighetsförvaltning. Vi är proaktiva, metodiska och systematiska i vårt arbetssätt. Vår ledstjärna är att skapa trygghet och bidra till värdeutveckling för våra kunder.

Vår vision är att vara ett självklart val vid förfrågningar av fastighetsförvaltning.

Vår ekonomiska förvaltning utformas efter kundens specifika behov. Vi tar ett helhetsgrepp som ger en trygg och pålitlig förvaltning. Vi erbjuder hyresadministration, hantering av leverantörs- och kundreskontra, löpande redovisning, upprättade av årsredovisningar och deklarationer.

Bolaget ägs och leds av Marcus Gärdebrandt. För närvarande förvaltas närmare 1,5 miljon kvm. Beståndet är spritt på ett flertal orter i Sverige som t.ex. Stockholm, Uppsala, Malmö, Lund, Södertälje, Eskilstuna, Skövde och Sundsvall. Bolaget omsatte ca. 50 Mkr 2016 och har ca 50 medarbetare. Besök gärna www.propertypartner.se

Erfarenhet och kvalifikationer

Du som söker denna tjänst är civilekonom eller motsvarande akademisk utbildning med inriktning mot redovisning. Du känner dig trygg med att arbeta självständigt med löpande redovisning, bokslutsarbete och årsredovisning. Det är klart meriterande om du har goda kunskaper av K2/K3 samt erfarenhet av bygg- och/eller fastighetsbranschen. Du som söker denna roll är van att arbeta med Excel och det är en fördel om du även har erfarenhet av och ett stort intresse för olika affärssystem.

Om tjänsten

Som Ekonomiansvarig/Redovisningsansvarig hos oss tar du ett helhetsansvar för redovisning och årsbokslut för våra kunder inom ekonomisk förvaltning. Tjänsten är en del av ekonomiavdelningen och rapporterar till Verksamhetsansvarig för Ekonomisk förvaltning. Du kommer att ingå i ett team med ekonomiassistent och hyresadministration.

Rollen innebär bland annat ett ekonomiansvar för ett antal bolag där antalet transaktioner är mycket få. Del av arbetstiden fokuseras på legala frågor, skattefrågor och strukturfrågor. Inom dessa områden har du möjlighet att ta hjälp av externa rådgivare och i rollen håller du ihop och driver dessa frågor samt står för kunskapen om helheten. Rollen innebär ett självständigt ansvar för redovisning och rapportering med många olika kontaktytor.

Property Partner Nordic är i en utvecklings- och tillväxtfas inom ekonomisk förvaltning, vilket innebär att processer och rutiner ständigt utvecklas, effektiviseras och automatiseras. Du kommer vara en viktig aktör för att identifiera, driva och implementera förbättringsåtgärder tillsammans med de övriga på ekonomiavdelningen.

Arbetsområden

  • Likviditetsrapporter
  • Budget och prognosarbete
  • Viss löpande bokföring
  • Avstämningar
  • Moms och arbetsgivaredeklarationer
  • Ekonomisk uppföljning, analyser och rapporter
  • Period- och årsbokslut inklusive årsredovisning
  • Skatteberäkningar, moms och fastighetsskatt
  • Inkomstdeklaration
  • Delta i utvecklingsprojekt inom ekonomifunktionen
  • Kontakt med våra kunders revisorer

Du kommer att komma in i ett positivt och kundfokuserat företag som drivs av entreprenörsanda och utveckling. Vi har en stark värdegrund som sätter stor vikt på social samvaro och glädje på arbetsplatsen. Vi har som mål att vara en av de bästa i marknaden på att stimulera medarbetares individuella motivatorer.

Sista ansökningsdag
Vi går igenom urvalet löpande och ser gärna att du som söker kan börja snarast möjligt.

Anställning
Heltid.

Vid frågor
Kontakta Maria Tillander, Ekonomichef, 08-688 80 29, maria.tillander@propertypartner.se

Ansökan
jobb@propertypartner.se


Webbyrå: Brandson AB i Stockholm