Våra tjänster

Chef Kund- och stadsdelsutveckling

Telge Bostäder och Telge Hovsjö är mer än tak, golv och väggar – vi bygger och utvecklar socialt hållbara bostadsområden för framtiden. Tillsammans bildar vi en av Sveriges tio största allmännyttor. I vårt bostadsbestånd finns alltifrån studentbostäder och moderna nybyggen till miljonprogram och radhus. Vi som jobbar här brinner alla för att ta hand om de viktigaste vi har – våra hyresgäster.

Till Telge Bostäder rekryterar vi nu en engagerad chef med stort intresse för kundfrågor och social hållbarhet till vår nya enhet Kund- och stadsdelsutveckling. Vi söker dig som vill arbeta i en verksamhet som präglas av mångfald och som har ett brinnande engagemang för kundfrågor och social hållbarhet. Intresserad? Sök då tjänsten som chef Kund- och stadsdelsutveckling!

Chef Kund- och stadsdelsutveckling på Telge Bostäder och Telge Hovsjö

Telge Bostäder och Telge Hovsjö har totalt drygt 11 000 bostäder i Södertälje. Vi påverkar många människors vardag och därför satsar vi mycket på att vara tillgängliga för våra hyresgäster och ha en bra och öppen dialog. För oss är social hållbarhet en viktig faktor i boendet och arbetar därför på olika sätt för att öka delaktigheten i våra bostadsområden.

Nu söker vi en chef till vår nybildade enhet Kund- och stadsdelsutveckling. Som chef för enheten ansvarar du för vårt arbete med social hållbarhet, stadsdelsutveckling och frågor som rör samordning av våra kunders skiftande behov över tid.

Du har personalansvar för cirka tio personer i två arbetsgrupper: kundförvaltare och stadsdelsutvecklare. I din roll ingår den dagliga styrningen och utvecklingen av verksamheten, att hålla utvecklings- och lönesamtal, budgetansvar och att leda Lean-arbetet framåt. Du rapporterar till avdelningschef för kund och boende och har fyra chefskollegor inom avdelningen.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är affärsorienterad och har en erfarenhet från att driva och arbeta med kund- och hållbarhetsfrågor inom ett fastighetsbolag. Du har naturliga ledaregenskaper och har lätt för att bygga förtroende och skapa delaktighet. Du drivs av att se medarbetare växa och utvecklas, har lätt för att samarbeta och ett stort intresse för kundfrågor och social hållbarhet. Vi lägger stor vikt vid din analytiska och strategiska förmåga, som är viktiga för att driva arbetet framåt mot uppställda mål.

Vår verksamhet genomsyras av våra kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig och du behöver känna dig bekväm med dem.

Krav

  • Högskoleutbildning inom samhällsplanering/samhällsutveckling, fastighetsförvaltning eller motsvarande erfarenhet.
  • Erfarenhet av personal- och budgetansvar, arbete med målstyrning och kontinuerlig uppföljning.
  • God kunskap om kund- och boendefrågor.
  • Erfarenhet av social hållbarhet och stadsdelsutveckling.
  • Kunskaper i arbetsmiljö och miljö.
  • Kunskaper i hyresjuridik och ekonomi.
  • B-körkort.

Meriter

  • Vana från att leda arbete enligt Lean och arbeta flödesorienterat.
  • Flerspråkig.

Jobba hos Telge

Vi uppmuntrar våra medarbetare att utvecklas genom tjänster som erbjuder variation i arbetsuppgifterna och ett stort mått av frihet under ansvar. Inom Telgekoncernen finns goda karriärmöjligheter och en kultur som ger dig möjlighet att påverka på allvar. Det är viktigt att alla som arbetar här mår bra och därför erbjuder vi även friskvårdsbidrag. Vi är en organisation som strävar efter mångfald och jämlikhet.

Kontakt

I den här tjänsten samarbetar vi med Experis. Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Katarina Thomasson på kto@se.experis.com, telefon 08-736 11 26. Fackliga kontaktpersoner på Telge är Sanne-Liv Olsen för Vision och Sara Sundvik Runne för SACO. Du når dem på 08‑550 220 00.

Vi har redan gjort vårt medieval och vill inte bli kontaktade av andra säljbolag.

Sista ansökningsdag

Vi arbetar löpande med rekryteringen till den här tjänsten. Därför vill vi gärna ha din ansökan så snart som möjligt, men senast 8 september 2017. Varmt välkommen med din ansökan!

 


Webbyrå: Brandson AB i Stockholm